Σάββατο , 16 Νοεμβρίου 2024

Ο δήμος Αλίμου συστήνει Λιμενικό Γραφείο και “διαχειρίζεται” αιγιαλό και παραλίες

Μια πολύ σημαντική ομόφωνη απόφαση πήρε το Δημοτικό Συμβούλιο Αλίμου, στη συνεδρίαση που έγινε την Τετάρτη 10 Ιουλίου. Πρόκειται για τη σύσταση Δημοτικού Λιμενικού Γραφείου, που θα υπάγεται στον δήμο και θα αναλάβει τη διοίκηση και τη διαχείριση του αιγιαλού και της παραλίας. Με λίγα λόγια ο δήμος δεν θα χρειάζεται να τρέχει δεξιά και αριστερά, παρακαλώντας, για να πάρει άδεια και να κλείσει μια τρύπα που άνοιξε (όπως αυτή στο Cine Άλιμος), αλλά θα μπορεί αυτόνομα να προχωρά, δίνοντας λύσεις στα διάφορα προβλήματα που προκύπτουν.

Διαβάστε τί δήλωσε ο δήμαρχος Ανδρέας Κονδύλης:

«Πρόκειται για κάτι το οποίο και προεκλογικά είχαμε δεσμευτεί, από 1η Σεπτεμβρίου ξεκινά η νέα μας θητεία, τότε θα αρχίσει η υλοποίηση των προεκλογικών μας δεσμεύσεων, μπορούμε όμως προπαρασκευαστικά να πάρουμε μια αρχική απόφαση και να έρθουμε τον Σεπτέμβριο να πάρουμε την τελική απόφαση που θα αποτελεί και την τροποποίηση του οργανισμού μας. Ο νόμος που φτιάχτηκε πριν από δυο χρόνια, μας δίνει τη δυνατότητα σαν δήμος, να συστήσουμε Λιμενικό Δημοτικό Γραφείο. Δηλαδή ότι ήταν μέχρι πρόσφατα τα Λιμενικά Ταμεία, που ήταν Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και αναλάμβαναν τη διαχείριση ζωνών λιμένος.

Κάθε νησί έχει Λιμενικό Ταμείο, που διαχειρίζεται τα θέματα των λιμανιών και υπάγεται στους δήμους. Με πρόσφατη ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στους δήμους που δεν υπάρχει στην έδρα τους Λιμενικό Δημοτικό Ταμείο, να συστήσουν Δημοτικό Λιμενικό Γραφείο.

Θα έχει τις ίδιες αρμοδιότητες, απλά θα είναι μια υπηρεσία ενσωματωμένη απευθείας στο οργανόγραμμα του δήμου. Σε επίπεδο, συνήθως αυτοτελούς τμήματος, θα έχουμε μια υπηρεσιακή μονάδα που θα αναλαμβάνει να λύνει θέματα ζώνης λιμένα. Ελλιμενισμός, ανταποδοτικά τέλη, αναπλάσεις, τεχνικά έργα, τα πάντα. Εμείς λοιπόν επειδή είμαστε μια τουριστική περιοχή, επειδή στα όρια μας έχουμε δυο λιμένες, τη μαρίνα Αλίμου και το λιμανάκι των ψαράδων, αλλά και όλο το ενδιάμεσο που ουσιαστικά είναι λιμενική ζώνη, με κρηπιδώματα και ακτές, προτείνουμε στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμος μας να συστήσει την υπηρεσιακή μονάδα αυτή και να αναλάβει τη διοίκηση και τη διαχείριση του αιγιαλού και της παραλίας.

Αυτό σημαίνει για παράδειγμα, ότι σήμερα που ταλαιπωρούμαστε την τρύπα (μπροστά στο Cine Άλιμος), αν υπήρχε το Λιμενικό Γραφείο, θα είχαμε εμείς την αρμοδιότητα για να την επισκευάσουμε. Γιατί φεύγει η αρμοδιότητα από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου και έρχεται στον δήμο. Και έτσι ο δήμος θα είναι αυτός που θα κάνει «κουμάντο» και θα καθορίζει τις χρήσεις και τη διαχείριση στον αιγιαλό και στην παραλία.

Αν θελήσουμε για παράδειγμα να μισθώσουμε κάποιο χώρο, θα εισπράττει ο δήμος, σήμερα εισπράττει το δημόσιο, αν θελήσουμε να κάνουμε μια επισκευή το οκ θα το δώσει ο δήμος. Δηλαδή γινόμαστε σαν δήμος, ένας φορέας πού πιο άρτιος και ολοκληρωμένος, σε σχέση με την δικαιοδοσία μας και τη αρμοδιότητά μας,μέχρι τη θάλασσα.

Δεν αποκτάμε βεβαίως πλήρεις αρμοδιότητες, μέχρι τη θάλασσα, αλλά σε ένα μεγάλο βαθμό, συμπληρώνουμε τις σημερινές μας αρμοδιότητες. Παράδειγμα, θέλουμε να κάνουμε ανάπλαση, στο λιμανάκι των ψαράδων, όταν έχουμε Δημοτικό Λιμενικό Γραφείο, μπορούμε να το κάνουμε χωρίς να ζητάμε άδεια από την Κτηματική Υπηρεσία ή το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Βεβαίως για να συσταθεί το γραφείο, εμείς σήμερα πρέπει να πάρουμε μια απόφαση, να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση που να μας το επιτρέπει και αφού αυτό γίνει θα έρθουμε με μια επόμενη απόφαση, τον Σεπτέμβριο, να κάνουμε τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, για να συστήσουμε αυτοτελή μονάδα για τη διαχείριση της παραλιακής ζώνης.

Είναι κάτι πρωτοποριακό και χρήσιμο εργαλείο που θα ανοίξει ένα καλύτερο δρόμο για την αξιοποίηση του παραλιακού μας μετώπου».

notia.gr

Δείτε ακόμα

Tράπεζα Πειραιώς: Ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας στα €333 εκατ. το β’ τρίμηνο – Κέρδη 563 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο

Καθαρά κέρδη αναλογούντα στους μετόχους 563 εκατ. ευρώ πέτυχε η Τράπεζα Πειραιώς το πρώτο εξάμηνο …