Παρασκευή , 22 Νοεμβρίου 2024

Με μειώσεις και οικολογικό αποτύπωμα ο προϋπολογισμός της Βουλής για το 2020

Με αξιοπρόσεκτες περαιτέρω μειώσεις στις δαπάνες, αλλά και με πολλά υποσχόμενο για το μέλλον άνοιγμα συζήτησης αναφορικά με το «περιβαλλοντικό αποτύπωμα» του Ναού της Δημοκρατίας, εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός της Βουλής για το 2020.

Ο προϋπολογισμός είναι μειωμένος, συγκριτικά με τον προηγούμενο, κατά 2,3 εκατομμύρια ευρώ και ανέρχεται σε 139.550.000 ευρώ (ποσοστό μείωσης 1,62%). Αξιοσημείωτο είναι ότι όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Βουλής Κ. Τασούλας, η μείωση των δαπανών σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2009, δηλαδή στα χρόνια της κρίσης, ανέρχεται στο ποσοστό του 40%, «χωρίς αυτό να έχει υπονομεύσει ούτε το κύρος, ούτε το γόητρο, ούτε την αποτελεσματικότητα, ούτε τη μεγάλη βεντάλια των δράσεων του Κοινοβουλίου».

Οπως προκύπτει από την μελέτη των στοιχείων του ψηφισθέντος Προϋπολογισμού, οι μεγαλύτερες μειώσεις -που ανά κωδικό κυμαίνονται από 34.000 έως 604.000 ευρώ- εντοπίζονται στις δαπάνες για «υπερωριακή απασχόληση, ενώ καταγράφεται και μια μείωση ύψους 744 χιλιάδων ευρώ που φαίνεται να έχει σχέση με τα έξοδα μίσθωσης τηλεοπτικού προγράμματος, αν και στη σημείωση που συνοδεύει την αλλαγή, επισημαίνεται πως οφείλεται «στην αλλαγή κωδικοποίησης μέρους της προϋπολογιζόμενης πίστωσης.

Αυξήσεις εντοπίζονται στις δαπάνες για τα μισθώματα κτιρίων (κατά 399 χιλ. ευρώ, οι οποίες οφείλονται, όπως λέγεται, στην «ανοδική τάση της αξίας των ακινήτων), καθώς και για την χρήση ηλεκτροκίνησης για τα υπηρεσιακά και βουλευτικά αυτοκίνητα. Ειδικώς ως προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, σύμφωνα με πληροφορίες θα αφορούν μόνο τους βουλευτές της Αττικής, δεδομένου ότι θα διαθέτουν «αυτονομία» έως 200 χλμ, ενώ θα υπάρχει και ειδική εγκατάσταση σε συνεργασία με την ΔΕΗ στον υπόγειο χώρο στάθμευσης του Κοινοβουλίου, για τον ανεφοδιασμό τους.

«Καλά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά εγώ θα προσέθετα –να το ακούσουν όλοι οι συνάδελφοι- μήπως πρέπει να κάνουμε πράσινη την ταράτσα της Βουλής. Να προηγηθεί αυτό και ας έρθουν μετά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα είναι και από άποψη καλαισθησίας παραπάνω καλό», σχολίασε ο προεδρεύων της συνεδρίασης Νικ. Κακλαμάνης. «Υπάρχει έτοιμη μελέτη», σημείωσε ο κ. Γ. Αμυράς. Εκ μέρους της «Ελληνικής Λύσης» Κ. Χήτας, μνημονεύοντας αναφορά καθηγητή σε Επιτροπή της Βουλής κατά την διάρκεια συνεδρίασης που είχε προηγηθεί, είπε ότι υπάρχει η δυνατότητα για τη Βουλή να κάνει χρήση της γεωθερμίας: «Η Βουλή μπορεί να αυτοεξυπηρετείται. Είναι σε σημείο τέτοιο που μπορεί να αντλεί γεωθερμία από το σημείο που βρισκόμαστε και να μην πληρώνουμε τίποτα ούτε για τη θέρμανση ούτε για την ψύξη», είπε επικαλούμενος την τοποθέτηση του προσκεκλημένου καθηγητή.

«Η Βουλή όντως πρέπει να είναι πρωτοπόρος στη χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών που προωθούν την πράσινη μετάβαση στην ενέργεια, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος» πρόσθεσε από την πλευρά της η κυρία Μαρία Απατζίδη (ΜέΡΑ25).

Ο κ. Τασούλας, ανέφερε ότι άμεσα τίθεται σε εφαρμογή το από καιρό σχεδιαζόμενο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης της Βουλής: «Αυτό περιλαμβάνει, όχι βέβαια ακόμη την πρασινάδα στην οροφή, που θα τη δούμε και αυτή, αλλά όλα εκείνα τα δομικά στοιχεία που θα πρέπει να προστεθούν ή να αντικατασταθούν στο Μέγαρο του Κοινοβουλίου, ώστε η κατανάλωση ενέργειας να μειωθεί ουσιαστικά, όπως σε κάθε σύγχρονο κτήριο». Το έργο αυτό είναι προϋπολογιζόμενου κόστους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Πηγή: https://www.kathimerini.gr/

Δείτε ακόμα

Ακτοπλοΐα: Τέλος στα σενάρια μείωσης του ΦΠΑ για εισιτήρια ΙΧ

Τέλος στα σενάρια για μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ιδιωτών για μεταφορά αυτοκινήτων και …