Κυριακή , 6 Οκτωβρίου 2024

“Αδιάβαστοι” στην κυβέρνηση: Με υπογραφή Σταθάκη η άναρχη δόμηση Κόκκινο Λιμανάκι

Η άναρχη, αυθαίρετη δόμηση και οι πολεοδομικές παραβάσεις στο Μάτι Αττικής είναι το «αφήγημα» που προσπαθούν να περάσουν τα κυβερνητικά στελέχη, προκειμένου να πάρουν από πάνω τους τις αδιαμφισβήτητες ευθύνες για την τραγωδία με τους 84, μέχρι στιγμής, νεκρούς από τη φονική πυρκαγιά της περασμένης Δευτέρας, 23 του μηνός. 

Ρίχνοντας, ουσιαστικά, τις ευθύνες στους κατοίκους της περιοχής, την ώρα που εκείνοι θρηνούν τους ανθρώπους τους στα αποκαΐδια και αναζητούν για τυχόν επιζώντες, η κυβερνητική «γραμμή» είναι τα όσα τραγικά συνέβησαν τις προηγούμενες ημέρες, να αποδοθούν σε κάθε άλλη πλευρά, παρά στην αδράνεια και την κωλυσιεργία του κρατικού μηχανισμού.

Σταχυολογώντας ορισμένες μόνο από τις αντιδράσεις κορυφαίων υπουργών, αξίζει να υπογραμμίσουμε τις εξής:

– Νίκος Τόσκας: «Είναι μια περιοχή που πηγαίνω από μικρό παιδί και την ξέρω καλά. Έγιναν εγκλήματα και από μια παρθένα περιοχή, έχει γίνει ένα τεράστιο αυθαίρετο (…)».

– Δημοσιογράφος του BBC επισημαίνει στον Πάνο Καμμένο ότι υπήρχαν άνθρωποι στους λόφους στο Μάτι, πολλοί από τους οποίους πέθαναν και μάλιστα 26 έχασαν τη ζωή τους μαζί: «Ο κόσμος ρωτά γιατί δεν υπήρχε δρόμος διαφυγής και μια συντονισμένη επιχείρηση που να τους επιτρέψει να φύγουν».

«Αυτό είναι έγκλημα» απαντά ο κ. Καμμένος και προσθέτει: «Αυτό είναι ένα έγκλημα του παρελθόντος, γιατί στο Μάτι και σε αυτήν την ακτογραμμή της Αττικής, όλες αυτές οι κατοικίες, η πλειοψηφία έχουν οικοδομηθεί χωρίς άδεια. Εχουν κάνει κατάληψη της ακτής χωρίς να εφαρμόζουν τους νόμους. Μετά από μια τέτοια τραγωδία ήρθε η στιγμή να καταλάβουν ότι είναι επικίνδυνο γι’ αυτούς και τις οικογένειές τους να μην ακολουθούν τους νόμους και τους κανόνες».

«Δηλαδή λέτε ότι το γεγονός ότι οι κάτοικοι έκτισαν σπίτια ανάμεσα στα πεύκα χωρίς άδεια ήταν ριψοκίνδυνο; Και αν ναι, η επόμενη ερώτηση είναι πώς του επετράπη να το κάνουν;» διερωτάται ο Βρετανός δημοσιογράφος. «Δεν το επιτρέπουμε» καταλήγει ο Ελληνας υπουργός.

– Χρήστος Σπίρτζης: Ο υπουργός Υποδομών επισκέπτεται τις πληγείσες περιοχές στην Ανατολική Αττική. Χαρακτηρίζει «μοιραία» την άναρχη δόμηση και τις πολεοδομικές παραβάσεις στο Μάτι Αττικής.

– Πάνος Σκουρλέτης: «Δεν είναι ταμπού ούτε η παραίτηση ούτε η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης. Οι ευθύνες όμως και η συγγνώμη δεν πρέπει να γίνουν το άλλοθι για να συγκαλύψουμε τις διαχρονικές ευθύνες για τον τρόπο που χτίστηκε η Αττική και ολόκληρη χώρα».

Όπως αποδεικνύεται, ωστόσο, από ΦΕΚ με ημερομηνία 24 Μαρτίου 2017, δηλαδή μόλις λίγους μήνες πριν την καταστροφική φωτιά στο Μάτι, η κυβέρνηση, με υπογραφή του υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Γιώργου Σταθάκη, ενέκρινε την πολεοδομική μελέτη β’ κατοικίας τμήματος της πολεοδομικής ενότητας «Κόκκινο Λιμανάκι» της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου (Ν. Αττικής).

Πιο συγκεκριμένα, εγκρίθηκε το πολεοδομικό σχέδιο τμήματος της περιοχής «Κόκκινο Λιμανάκι» της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου (Ν. Αττικής), της οποίας η χρήση για δεύτερη κατοικία έχει προσδιορισθεί με το από 20.8.1985 π.δ/γμα (Δ’456) και ειδικότερα στα Ο.Τ. 292 και 295 με τον καθορισμό οικοδομήσιμων χώρων, οδών και πεζοδρόμων.

Αναλυτικά

Άρθρο 1

Εγκρίνεται το πολεοδομικό σχέδιο τμήματος της πε- ριοχής «Κόκκινο Λιμανάκι» της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου (Ν. Αττικής), της οποίας η χρήση για δεύτερη κατοικία έχει προσδιορισθεί με το από 20.8.1985 π.δ/γμα (Δ’456) και ειδικότερα στα Ο.Τ. 292 και 295 με τον καθορισμό οικοδομήσιμων χώρων, οδών και πεζοδρόμων, όπως οι παραπάνω ρυθμίσεις φαίνονται στα δύο (2) σχετικά χρωματισμένα πρωτότυπα διαγράμματα σε κλίμακα 1:1000, που θεωρήθηκαν από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών και Γεωχωρικων Πληροφοριών με την 6822/2017 πράξη του και που αντίτυπα τους σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύονται με το παρόν διάταγμα.

Άρθρο 2

Εγκρίνεται, όπως διατυπώνεται στα επόμενα άρθρα, ο πολεοδομικός κανονισμός της περιοχής, της οποίας το πολεοδομικό σχέδιο εγκρίνεται με το άρθρο 1 του παρόντος.

Άρθρο 3

Στους παραπάνω οικοδομήσιμους χώρους επιτρέπεται η χρήση αμιγούς κατοικίας, όπως προσδιορίζεται από το άρθρο 2 του από 23.2.1987 π.δ/τος (Δ’166), εκτός από ξενώνες.

Άρθρο 4

Στο πρόσωπο των οικοπέδων, οικοδομημένων ή μη, που βρίσκονται στην περιοχή της οποίας εγκρίνεται το σχέδιο με το άρθρο 1 του παρόντος, επιβάλλεται προκήπιο πλάτους τεσσάρων (4) μέτρων, όπως φαίνονται στα διαγράμματα του άρθρου 1.

Άρθρο 5

Τα ελάχιστα όρια εμβαδού και προσώπου καθώς και οι λοιποί όροι και περιορισμοί δόμησης των οικοπέδων καθορίζονται ως εξής:

1. – Ελάχιστο πρόσωπο: δέκα (10) μέτρα

– Ελάχιστο εμβαδόν: διακόσια (200) τ. μέτρα

2. Επιπλέον των προϋποθέσεων της προηγουμένης παραγράφου 1 απαιτείται όπως:

α. στο οικοδομήσιμο τμήμα του οικοπέδου εγγράφεται κάτοψη κτιρίου με ελάχιστη επιφάνεια πενήντα (50) τετραγωνικά μέτρα και ελάχιστη πλευρά πέντε (5) μέτρα και

β. τα οικόπεδα δε δημιουργήθηκαν από κατάτμηση που έγινε κατά παράβαση των διατάξεων του από 22-6-1983 π.δ/τος (Δ’ 284).

3. Μέγιστο ποσοστό κάλυψης των οικοπέδων: σαράντα τοις εκατό (40%) της επιφανείας τους.

4. Ο συντελεστής δόμησης ορίζεται ως εξής:

α. Για το τμήμα του οικοπέδου από μηδέν (0) έως 200 τ.μ.: σαράντα εκατοστά (0,40)

β. Για τμήμα του οικοπέδου άνω των 200 τ.μ.: τριάντα εκατοστά (0,30).

5. Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των ανεγερθησομένων κτιρίων: οκτώ (8,00) μέτρα.

6. Απαγορεύεται η κατασκευή κτιρίων επί υποστυλωμάτων (PILOTIS).

7. Σε περίπτωση κατασκευής υπογείου, αυτό δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την επιφάνεια που καταλαμβάνει το κτίριο.

8. Για τη χορήγηση οικοδομικής άδειας απαιτείται έγκριση από την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία.

9. Ο αριθμός θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων καθορίζεται από τις διατάξεις του 350/1996 π.δ/τος «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» (Α’ 230, δι- όρθ. σφάλμ. Α’277), όπως ισχύει. Ειδικότερα για χρήση κατοικίας ορίζεται επιπλέον ότι ο αριθμός αυτός δεν μπορεί να είναι μικρότερος της μίας θέσης ανά αυτοτελή κατοικία.

10. Επιτρέπεται η προσπέλαση των πεζοδρόμων από οχήματα άμεσης ανάγκης και από οχήματα των ιδιοκτητών των οικοπέδων που έχουν αποκλειστικά πρόσωπο σε αυτούς.

Άρθρο 6

Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Δείτε παρακάτω όλο το ΦΕΚ

Δείτε ακόμα

Tράπεζα Πειραιώς: Ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας στα €333 εκατ. το β’ τρίμηνο – Κέρδη 563 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο

Καθαρά κέρδη αναλογούντα στους μετόχους 563 εκατ. ευρώ πέτυχε η Τράπεζα Πειραιώς το πρώτο εξάμηνο …